people2 yg cute :)

assalamualaikum n samat sejahtera , thnx for vzit my blog and kpda sesape yg bace my post tenQ so much ekk :) i appreciate u all punye kerajinan hihihihi . . . siape yg lagi rajin follow la sekali ^0^

About Me

My photo
nurlaili abdul hadi, from KB qlatey(kelantan) . student . .

Monday 26 December 2011

Cerpen ' Karma Untuk Diriku ' = sinopsis

Nia seorang remaja yang baru putus cinta dengan seorang jejaka bernama khairul . Namun ada seorang lelaki yang menyukainya di dalam diam iaitu farid . sepanjang Nia kesedihan ditinggalkan jejaka yang paling dicintainya hanya Farid berada di sisinya .

Selama Farid bersama Nia , rupanya Farid ada tujuan lain . Sebenarnya farid ingin memikat Nia jadi dia mula mendekati Nia setelah dia mula mengetahui bahawa Nia sudah tidak mempunyai sebarang hubungan dengan Khairul .  malangnya Farid hanya bertepuk sebelah tangan kerana Nia hanya menganggapnya sebagai kawan baik tetapi farid memikirkan sebaliknya .

Nia sudah mula menyukai Farid tapi kemunculan seorang jejaka yang tidak disangka telah mengubah perasaan Nia terhadap Farid . Syahir remaja yang kacak dan lebih berusia dari Nia telah mula menawan hati Nia dengan kebaikannya . Nia sebenarnya sedang bercinta dengan farid tapi hatinya untuk syahir .

Nia mula buntu dengan hatinya . sedang perasaan kekeliruan melanda Nia . Khairul muncul untuk menagih cintanya bersama Nia kembali . perasaan Nia mula bertambah keliru . adakah dia akan memilih lelaki yang paling dicintainya dulu iaitu khairul ? adakah dia akan menipu hatinya dengan memilih Farid , lelaki yang betul-betul mencintainya hanya kerana Nia bersimpati dengan Farid ? ataupun Nia akan memilih jejaka budiman yang baru menyunting hatinya , syahir ? ataupun Nia akan melarikan diri daripada 3 lelaki ini ?

hasil nukilan ikhlas : Laily Abd Hadi ♥ ♥ 

No comments:

Post a Comment